A MÉRETEIBEN ÉS TUDÁSÁBAN EGYARÁNT TOVÁBBFEJLŐDÖTT, VADONATÚJ KONA MEGNÖVELT HATÓTÁVOLSÁGGAL ÉS FEJLETT FUNKCIÓKKAL GYORSÍTJA FEL A HYUNDAI ELEKTROMOS JÖVŐKÉPÉNEK MEGVALÓSÍTÁSÁT
- A Hyundai IONIQ elektromos jövőképének megvalósulását felgyorsító, vadonatúj KONA – amely elsőként tisztán elektromos KONA Electric változatban mutatkozik be – a városi crossoverek (B-SUV) kategóriájának egyik legsokoldalúbb, leggazdagabban felszerelt képviselője
- A vadonatúj KONA Electric a hosszú hatótávolságot kínáló, 65,4 kWh kapacitású akkumulátorral szerelve a kategória legjobb, 490 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságát kínálja (WLTP szerinti előzetes becslés, európai specifikációjú modell)
- A vezeték nélküli szoftverfrissítés (OTA) jóvoltából a tulajdonosok gazdaságosabban és kényelmesebben tarthatják napra készen a jármű fedélzeti szoftvereit
- A KONA Electric innovatív funkciói között említést érdemel az első csomagtartó, az aktív légzáró lamellák, a járműből-a-fogyasztóra (V2L) aljzatok, a head-up kijelző, az i-PEDAL egypedálos vezethetőség, az intelligens fékenergia-visszanyerő rendszer, az elektronikus aktív hangkialakítás (e-ASD) valamint számos további biztonsági funkció
SZÖUL, 2023. március 7. – A Hyundai Motor Company a mai napon tartotta a vadonatúj KONA digitális világpremierjét. A nagyobb méretű, sokoldalúbb városi szabadidőjármű elsőként tisztán elektromos (EV) kivitelében lép színre, amely fejlett biztonsági és kényelmi szolgáltatásokat, valamint kategóriaelső elektromos hatótávolságot biztosít.
A második generációs KONA a B-SUV (városi szabadidőjármű) szegmens egyik leggazdagabban felszerelt, legsokoldalúbb ajánlata, beleértve a legszélesebb hajtáslánc-választékot is: a modell akkumulátoros elektromos (EV, normál vagy hosszú hatótávolságú), hibrid elektromos (HEV), valamint belső égésű (ICE) hajtásláncokkal áll rendelkezésre, valamint ezek mindegyike elérhető sportos N Line kivitelben.
A Hyundai Motor szakított a hagyományokkal, és az akkumulátoros elektromos modellből kiindulva fejlesztette ki az új generációs KONA crossovert. Ez a döntés összhangban áll a vállalat 2022 márciusában meghirdetett, felgyorsított villamosítási stratégiájával, amelynek értelmében a Hyundai 2030-ra tizenegy új elektromos gépkocsit hoz forgalomba.
„A KONA Electric az IONIQ modellekkel karöltve kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy megszilárdítsa a Hyundai vezető pozícióját az elektromos járművek piacán. Az új modell a rendkívül sikeres első generációs KONA Electric nyomdokain folytatja pályafutását. Tervezése és fejlesztése során az a cél lebegett a szemünk előtt, hogy számos kiemelkedő jellemzőjével a szegmens legkiválóbb ajánlata legyen.” – mondta Jaehoon Chang, a Hyundai Motor Company elnök-vezérigazgatója, majd hozzátette: „A Hyundai nem divatirányzatként tekint az elektromos járművek forradalmára. Meggyőződésünk, hogy fordulópontról beszélünk, nem csak az iparág, de az emberi társadalom szempontjából is. Az elektromos járműveinkhez hasonló, környezetbarát mobilitási megoldások bevezetésével szeretnék felgyorsítani a tiszta mobilitásra való átállást, és elősegíteni az emberiséget szolgáló fejlődést.”
A vadonatúj KONA robusztus, dinamikus formaterve és megnövelt méretei mellett megőrizte az előd ikonikus karakterét. Életkortól és generációtól függetlenül támogatja az ügyfelek életvitelének igényeit, miközben olyan új technológiákat és kényelmi szolgáltatásokat kínál, amelyek biztonságos és kényelmes utazási élményt kínálnak, teljes körű online kapcsolódás mellett. Az újonnan bevezetett funkciók között említést érdemel a 2 x 12,3 colos panoráma kijelző, a Digital Key 2 Touch digitális indítókulcs, a teljes körű vezeték nélküli szoftverfrissítés (OTA), valamint az online navigációs vezetői környezet (Connected Car Navigation Cockpit, ccNC).
Tétel | Vadonatúj KONA Electric | |
---|---|---|
Hosszúság | 4355 mm (N Line 4385 mm) | |
Szélesség | 1825 mm | |
Magasság | 1575 mm (17/19 colos abroncsokkal) | |
Tengelytáv | 2660 mm | |
Fejtér | Elöl | 1015 mm |
Hátul | 972 mm | |
Lábtér | Elöl | 1059 mm |
Hátul | 925 mm | |
Válltér | Elöl | 1435 mm |
Hátul | 1402 mm |
Az elektromos modellből kiinduló, robusztus és dinamikus összhatást ébresztő külső formaterv
A vadonatúj KONA megalkotásakor a Hyundai Motor szakított a hagyományos fejlesztési folyamattal, és ahelyett, hogy a belső égésű motorral szerelt modellváltozatból kiindulva tervezte volna meg az akkumulátoros elektromos kivitelt, fordítva járt el. Ennek eredményeként olyan futurisztikus, EV-fókuszú külső formatervet alkottak a dizájnerek, amely a szabadidőjármű egész lényét kihangsúlyozva teremt robusztus, dinamikus megjelenést.
Az új KONA közegellenállási együtthatója mindössze 0,27, így a stílusos megjelenés és a kiemelkedően áramvonalas kialakítás nem megy egymás rovására. Az áramvonalas orr- és farrész között plasztikusan kialakított kerékív-toldatok és parametrikus felületeket töltik meg karakterrel a szabadidőjármű karosszériáját. Az övvonalat dinamikus krómsávok kötik össze a harmadik féklámpát magában foglaló hátsó légterelővel. Az elektromos modellváltozatnak a pixeles kialakítású Seamless Horizon világítótest és a pixelgrafika kölcsönöz egyedi hangulatot. A KONA ikonikus formavilágát az élénk karosszériaszínek teszik még hangsúlyosabbá; az árnyalatokat a modell széles ügyfélkörének változatos életmódjai ihlették.
Az N Line kivitelek fekete külső tükröket, szárny kialakítású hátsó légterelőt, (opciós) fekete tetőlemezt, agresszívabb orr- és far kialakítást, ikerkipufogót és ezüst színű oldalsó szoknyát kapnak; az ültetett kiállást szárny formájú lökhárítók teszik még hangsúlyosabbá.3
A tágasabb, sokoldalú belső tér minden élethelyzethez alkalmazkodik
A modell megnövelt külső méreteit és az elektromos modellváltozatból kiinduló általános felépítését kiaknázva a Hyundai Motor megnövelte a helykínálatot, így a belső környezet a korábbinál is szélesebb spektrumon képes kiszolgálni az ügyfelek elvárásait. A vezetőközpontú elülső traktus meghatározó építőeleme a lebegő kialakítású, vízszintes műszerfal, amelyen dupla 12,3 colos panoráma monitor erősíti a KONA ultramodern karakterét.
A KONA új elrendezésű vezetői környezetére jellemző módon az elektronikus (shift-by-wire) sebességváltó kar a padlókonzolról a kormánykerék mögé költözött, extra tárolóhelyet szabadítva fel az első ülések között. Az elrendezés kihangsúlyozza a KONA tágasabb, szélesebb belső terét, amely rugalmasan variálható, kényelmes környezettel várja a vezetőt és utasait. Ezt a benyomást erősíti az is, hogy az összes elsődleges kezelőszerv a kormánykerék köré költözött: az így felszabadult padlókonzolon kiforgó pohártartókkal kiegészített tárolóhely áll rendelkezésre. Még a hangulatvilágítás is vezeték nélkül frissíthető, így biztosítva a rendszer karbantartását, az új funkciók bevezetését.
Az opcióként rendelhető első sori komfortülések optimalizált nyomáspontokon támasztják alá a testet, így a "súlytalanság" érzését megteremtve segítik elő a pihenést egy-egy hosszabb utazás után. Az ív nélküli kialakítású hátsó üléspad a lehető legtöbb férőhelyet nyújtja, egyszerűen tisztán tartható, míg a két fokozatban rögzíthető reteszelés jóvoltából a háttámla dőlésszöge is állítható.4
A teljesen lehajtható hátsó ülések és a tágas hátsó tér jóvoltából a KONA akár 466 liternyi helyet biztosít a csomagok elhelyezésére (VDA norma szerinti érték), ami a legigényesebb ügyfelek elvárásainak is megfelel. A használati értéket praktikusabb pakolhatóság növeli. Akár utazótáskákat, akár bevásárló szatyrokat szeretne behelyezni, a testre szabható, intelligens motoros mozgatású csomagtérajtó jóvoltából minden eddiginél egyszerűbben és hatékonyabban férhet hozzá a csomagtartóhoz.5
Az elektromos járművekre jellemző funkciók sora felvillanyozó vezetési élményt kínál
A pixeles kialakítású Seamless Horizon világítótestet és a pixelgrafikán túl a KONA Electric további egyedi részletekkel teremt fokozott utazási élményt. Az akkumulátor előfűtés jóvoltából télen is biztonságosan töltheti autóját, és maximális hatótávolságot érhet el, míg a töltőfedél fűtési rendszere arról gondoskodik, hogy akár mínusz 30°C-ban is könnyen hozzáférhessen a töltőnyíláshoz. Az éjszakai használatot töltőfedél-megvilágítás teszi kényelmesebbé.
A head-up kijelző a szélvédőre vetítve, 12 colos méretben jeleníti meg a vezetés szempontjából legfontosabb információkat. Ennek köszönhetően a vezető gyorsabban tudja feldolgozni az információkat, anélkül, hogy tekintetét levenné az útról. Az e-ASD rendszer pedig olyan virtuális hangzást hoz létre, ami még inkább magával ragadó élménnyé teszi az elektromos jármű vezetését. Az optimális hangzást olyan változók alapján határozza meg a rendszer, mint a menetsebesség, a forgatónyomaték, a villanymotor állapota, vagy a gyorsítás mértéke. A vezető nem csak a hangerőt szabályozhatja, de a hangzás jellegét is kedve szerint alakíthatja.6
A kétirányú töltés lehetőségét kínáló járműből-a-fogyasztóra (V2L) funkció alkalmas bármilyen elektromos berendezés töltésére vagy működtetésére. Készülékeit az autón belül és azon kívül is csatlakoztathatja a rendszerhez. Az utastérben a hátsó padlókonzolon található, szabványos csatlakozó használható, amennyiben a jármű aktív állapotban van. Ha kívülről csatlakoztatná a parkoló autóra elektromos berendezéseit, hogy azokat a nagyfeszültségű akkumulátorról töltse vagy működtesse, azt egy V2L adapter segítségével teheti meg.7
Az új i-PEDAL rendszer olyan üzemmódot kínál, amelyben a vezető egyetlen pedál segítségével gyorsíthat és lassíthat, vagy akár meg is állíthatja az autót. Az intelligens regeneratív fékrendszer automatikusan az autó előtt észlelt forgalom ritmusához igazítja a regeneratív fékerő mértékét.
Online hálózati kapcsolódás vezeték nélküli szoftverfrissítéssel és számos modern technológiával
A vadonatúj KONA az online kapcsolódás új szintjét kínálja: a folyamatos vezeték nélküli szoftverfrissítés (OTA) jóvoltából a tulajdonosok gazdaságosabban tarthatják napra készen a jármű fedélzeti szoftvereit, így autójuk mindig legjobb formájában hozza.
A még kényelmesebb használat érdekében a KONA akár a Digital Key 2 Touch rendszer segítségével is zárható, nyitható és indítható. A technológia az okostelefonokon és okosórákon megtalálható NFC közelségi kommunikációs szabványt alkalmazza, ami maximálisan biztonságossá teszi a használatát. Az utastérben az AVN (audio, video és navigációs) egységbe integrált két darab, egyenként 12,3 colos panoráma kijelző biztosít magával ragadó digitális felhasználói élményt.
Az új KONA az első olyan Hyundai modell, amely a fejlett grafikus megjelenítést és a kijelzők teljes körű összehangolását kínáló új online fedélzeti navigációs vezetői környezetet (Connected Car Navigation Cockpit, ccNC) alkalmazza. Parkoláskor a 360 fokos parkoló kamera különböző nézőpontokból jeleníti meg a gépkocsit, ezzel gondoskodva a biztonságos és egyszerű manőverezésről, míg az utat energiatakarékos, széles pászmájú LED-es fényszórók világítják meg.
A nyolc hangszórót és külön mélynyomót alkalmazó Bose Premium audiorendszert úgy hangolták a Bose mérnökei, hogy telt, magával ragadó zenei élményt biztosítson. A vezető és az első utas egyaránt könnyen hozzáfér az elöl kialakított 12V-os aljzathoz, valamint két USB-C csatlakozóhoz (az egyik az adatátvitelt is támogatja), míg a hátul utazók két USB-C aljzatról tölthetik készülékeiket. A KONA ezen túlmenően a Hyundai legújabb generációs online kapcsolódási technológiáit kínálja; a későbbiekben a Bluelink® zenei és videó streaming szolgáltatás is elérhető lesz.
SmartSense ADAS funkciók
A második generációs KONA a Hyundai SmartSense fejlett vezetőtámogató rendszer következő generációját alkalmazza. Ezáltal számos olyan funkciót kínál, amelyek a legtöbb városi szabadidőjármű ügyfelei számára nem elérhetők, így a legmagasabb szintű biztonságot és kényelmet kínálja vezetőjének.
A vezető állapotára figyelmeztető rendszer (DSM) a belső kamera segítségével elemzi a vezető arcát, és amennyiben álmosságra vagy felelőtlen vezetési stílusra utaló jeleket észlel, figyelmezteti a vezetőt, vagy szükség esetén akár be is avatkozik. A távirányításos, automatikus beparkoló rendszer (RSPA) pedig parkolás során megkönnyíti a be- és kiállást. Az intelligens kulcs gombjának megnyomására a jármű előre vagy hátra mozdul.8
A holttérfigyelő monitor (BVM) sávváltáskor figyelmezteti a vezetőt, ha fennáll a veszélye, hogy ütközik a holtterében lévő másik járművel. A rendszer szükség esetén automatikus fékezéssel előzi meg az ütközést.
A KONA Electric számos további biztonsági funkciót is kínál. Ezek egyike a ráfutásos balesetet megelőző rendszer 2.0 (FCA 2.0), amely akár aktív elkormányzással képes megelőzni az ütközést kereszteződésen történő áthaladás során, illetve sávváltáskor a szemből jövő, illetve a szomszédos sávban haladó járművekkel. Ugyancsak megtalálható a KONA arzenáljában a második szintű autópálya asszisztens (HDA 2) funkció, amely segít tartani az előttünk haladó jármű mögötti követési távolságot, illetve képes önállóan megelőzni a lassabb járműveket.
A vadonatúj KONA további fejlett vezetőtámogató funkciói (ADAS) között említést érdemel a sávelhagyást gátló rendszer (LKA), az aktív holttérfigyelő rendszer (BCA), az intelligens sebességkorlátozó táblafelismerő rendszer (ISLA), a vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAW), valamint a távolsági fényszóró asszisztens (HBA). Emellett a KONA számos kényelmi vezetéstámogató funkciót is kínál, az intelligens sebességtartó automatától (SCC) kezdve a navigáció alapú adaptív sebességtartó automatikáig (NSCC), a sávkövető rendszertől (LFA) az autópálya asszisztensig (HDA)*.9
Ma, amikor minden korábbinál többen választják az elektromos járműveket, a bevezető videó március 7-i bemutatását követően a Hyundai a „Move with the wibe” globális bevezető kampánnyal támogatja a változatos élethelyzeteket számos funkcióval elősegítő KONA Electric bevezetését. A globális bevezető videó ezen a linken megtekinthető.